Marketing Automation – to sposób na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie.

Marketing Automation to prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem odpowiedniego oprogramowania mającego na celu usprawnienie procesów sprzedażowych. Takie oprogramowanie umożliwia monitorowanie zachowania użytkowników na stronie co pozwala na personalizację komunikacji. Marketing Automation wykorzystywany jest w celu zwiększenia konwersji użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową.

Tyle z teorii, czas na praktykę

Wyobraź sobie, że możesz docierać do użytkowników w odpowiednim momencie oraz z odpowiednią ofertą. Brzmi pięknie ale nie jest to proste zadanie do wykonania.

Dzięki funkcji personalizacji strony internetowej, odpowiednim tagowaniu użytkowników oraz przyznawaniu im punktów za odpowiednie działania na stronie możemy określać czym interesuje się użytkownik oraz na jakim etapie zakupu obecnie się znajduje. Te informacje pozwalają na określenie czego poszukuje użytkownik i zaprezentowaniu mu produktów których szuka.

Przykładem może być sklep zoologiczny, który posiada produkty zarówno dla psów jak i kotów. Użytkownika, który posiada kota nie będą interesowały produkty dla psów i odwrotnie. Dzięki automatyzacji i monitorowaniu zachowania użytkownika wiemy czym się interesuje co pozwala nam wysyłać do niego informacje dotyczących produktów, których poszukuje, co przełoży się na wzrost zakupów.

Napisz do nas

Chęteni odpowiemy na pytania

Jakie źródła wykorzystuje Marketing Automation?

Marketing Automation wykorzystuje wiele źródeł komunikacji z użytkownikiem co ułatwia odpowiednie zaprezentowanie oferty naszego sklepu czy firmy.

Najczęściej głównym źródłem kontaktu jest email. Wysyłka mailingu jest skuteczną metodą dotarcia do użytkownika, ale konieczne jest działanie w odpowiedni sposób. Nie chodzi o wysyłanie zwykłej wiadomości do wszystkich, a dotarcie do odpowiednich osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami, czy produktami. Marketing automation umożliwia wysyłkę spersonalizowanych wiadomości w odpowiednim czasie co znacząco zwiększa ilość otwartych wiadomości, powoduje wejścia na stronę i podnosi sprzedaż.

Marketing Automation - Salesmanago Partner

Wyobraź sobie teraz, że użytkownik dodał produkty do koszyka na twoim sklepie, ale z jakiś przyczyn nie dokończył transakcji. Średnio takie zachowanie w sklepach internetowych stanowi 70%. Przyczyny są różne. Korzystając z marketing automation możesz ustawić automatyczną wysyłkę maila do takiego użytkownika w odpowiednim czasie z informacjami o produktach, które przeglądał i np. z kuponem na darmową wysyłkę, który ma zachęcić go do dokończenia transakcji.

Kolejnym z ciekawych sposobów dotarcia z informacją o różnego rodzaju akcjach promocyjnych może być tzw. Web- push. Nie wszyscy użytkownicy są chętni do zostawiania swojego maila i innych informacji o sobie. W przypadku Web-push wystarczy, że zaakceptują oni takie źródło dostarczania informacji na twojej stronie i od tego mementu będą otrzymywali powiadomienia w przeglądarce nawet gdy nie są na twojej stronie.

Jeśli jednak uda Ci się pozyskać więcej danych jak np. numer telefonu użytkownika możesz wykorzystać również mobile marketing. Dzięki niemu będziesz mógł wysyłać wiadomości urodzinowe, czy informować użytkowników o promocjach.

Jest jeszcze oczywiście Facebook. Dzięki marketing Automiation będziesz w stanie wyświetlać odpowiednie i spersonalizowane reklamy.

Marketing Automiation wykorzystują znane firmy na całym Świecie jak Orange, Timberland, WWF, YvesRocher, KFC, Pizza Hut, Starbucks i wiele, wiele innych. Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału w twoim sklepie czy firmie?

Od razu możemy podkreślić, że korzystanie z takich narzędzi nie jest ogromnym wydatkiem i z większości funkcji możesz zacząć korzystać już od 300 zł netto miesięcznie (do 1000 użytkowników). Później koszty rosną wraz z ilością użytkowników jakich udało Ci się pozyskać.

Napisz lub zadzwoń do nas. Chętnie odpowiemy na wszystkie twoje pytania i doradzimy. Chętnie również zaprezentujemy wszystkie funkcjonalności systemu podczas prezentacji, bez żadnych opłat.

All4u Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Szczegów 21, 30-694, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta Krakowa, XI Wydział Gospodarczy, pod nr KRS 0000529994 Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP): 679-310-35-24.
< script type = "text/javascript" > // Skrypt śledzący kopiowanie/wycinanie/wklejanie w Google Analytics stworzony przez Eivind Savio w stycnziu 2013 // Skrypt od Motyar function getSelected() { if (window.getSelection) { return window.getSelection(); } else if (document.getSelection) { return document.getSelection(); } else { var selection = document.selection && document.selection.createRange(); if (selection.text) { return selection.text; } return false; } return false; } // Koniec skryptu od Motyar jQuery(document).ready(function() { jQuery('body').on('copy cut paste', function(ccp) { // Śledź kopiowanie/wycinanie/wklejanie z jQuery. var selection = getSelected(); var maxLength = 150; // Do 150 znaków z treści będzie śledzone, zmień wartość jeśli chcesz śledić mniej treści if (selection && (selection = new String(selection).replace( /^\s+|\s+$/g, ''))) { var textLength = selection.length; // Ile znaków było kopiowanych/wycinanych/wklejonych if (selection.length > maxLength) { selection = selection.substr(0, maxLength) + "..." } // Jeśli treść jest dłuższa niż maxLength, wtedy dodaje ... na koniec treści else { selection = selection; // Jesli treść jest krótsza niż maxLength, wtedy śledzi treść w całości. } ga('send', 'event', 'Schowek', ccp.type + ' URL: ' + document.location.pathname, selection, textLength); // Śledzi kopiowanie/wycinanie/wklejanie jako zdarzenia w Google Analytics } }); }); < /script>