optymalizacja stron

Optymalizacja stron internetowych to podstawa skutecznej promocji w Internecie. Sam wygląd nie wystarczy! Ważne jest, aby strona była przyjazna wyszukiwarce i użytkownikom ją odwiedzającym.

optymalizacja strony

 

Czym jest optymalizacja stron?

Optymalizacja strony internetowej polega na dostosowaniu treści, grafiki, kodu strony do robotów wyszukiwarek w celu lepszego zrozumienia zawartości strony co prowadzi do podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Bez prawidłowo zoptymalizowanej strony internetowej, nawet najlepsze strategie pozycjonowania mogą nie przynieść efektów.

Co podlega optymalizacji strony?

optymalizacja przyspieszenie strony

Optymalizacje możemy podzielić na kilka elementów:

Optymalizacja kodu

Podczas optymalizacji kodu strony zwraca się uwagę, na

  • szybkość ładowania strony,
  • czy strona nie zawiera błędów,
  • czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych
  • Optymalizacja meta – Title, description, URL

Tytuł strony, jej opis czy link jest bardzo istotnym czynnikiem. Informuje on użytkowników oraz wyszukiwarki czego dotyczy strona. Warto poświęcić na nie trochę czasu i stworzyć tytuły, opisy które będą kusiły użytkowników do wejścia na naszą stronę oraz będą zawierały frazy kluczowe (UWAGA! Tytuł powinien być naturalny. Nie przesadzać z frazami kluczowymi).

optymalizacja treści

Optymalizacja treści

Treści na stronie powinny być przyjazne dla użytkowników oraz wyszukiwarek. Powinny być unikalne związane z tematyką strony oraz zawierać frazy kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. Nie należy jednak stosować zbyt dużej ilości słów kluczowych. Ich nadmierna ilość, zmniejszy przejrzystość strony a i tak nie spowoduje osiągnięcia lepszych efektów. Zakłada się, że nie powinny stanowić więcej niż 5% całego tekstu. Warto również zwrócić uwagę, że liczy się również umieszczenie fraz kluczowych. Im wyżej się znajdują tym roboty wyszukiwarki przypisują im większą wartość.

Optymalizacja grafiki

Grafika umieszczona na stronie to również ważny czynnik. Grafiki powinny być dobrze zoptymalizowane i poddane kompresji na potrzeby sieci internetowej, aby ładowały się szybko. Warto wrzucać grafiki odpowiednio wykadrowane, a gdy sytuacja pozwala warto łączyć grafiki w całość w celu zmniejszenia liczby żądań http. Pamiętajmy również o uzupełnieniu alt do obrazków.

struktura linków

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Powinniśmy zadbać o odpowiednią strukturę strony, tak aby użytkownicy i roboty wyszukiwarek mogli swobodnie poruszać się po stronie. Przy stronach zwierających dużo podstron często stosuje się „breadcrumb”. Ułatwia to poruszanie się po stronach oraz przekazywanie wartości całej stronie.

Optymalizacja stron – Jakie są najczęstrze błędy?

Z pewnością do najczęstszych błędów przy optymalizacji należy zły wybór fraz kluczowych oraz nadmierne ich użycie w treści. Warto również zwrócić uwagę, czy roboty wyszukiwarek nie mają utrudnionych dostępów do strony oraz stale monitorować stronę pod kątem pojawiających się błędów. W tym celu warto dodać stronę do narzędzia google Search console, które to informuje nas o pojawiających się problemach ze stroną. Narzędzie jest darmowe, a dodanie strony zajmuje kilka minut.

Sprawdzanie strony pod kątem optymalizacji

Do optymalizacji strony internetowej warto wykorzystać kilka narzędzi, które przeanalizują naszą stronę i podpowiedzą na co powinniśmy zwrócić uwagę. Do tego celu warto wykorzystać narzędzie prosto od google – google page speed oraz drugie narzędzie, które pomoże nam zweryfikować poprawność optymalizacji seoptimer.

Optymalizacja strony między innymi polega na dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych, przyspieszeniu jej ładowania, poprzez optymalizację obrazów jak i wielu innych czynników. Dobrze zoptymalizowana strona to również strona pozbawiona błędów, zawierająca unikalne teksty, odpowiednio sformatowany tekst. Wszystko po to aby wyświetlała się ona prawidłowo użytkownikom ją odwiedzającym.

optymalizacja stron

Podsumowanie:

Optymalizacja strony między innymi polega na dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych, przyspieszeniu jej ładowania, poprzez optymalizację obrazów jak i wielu innych czynników. Dobrze zoptymalizowana strona to również strona pozbawiona błędów, zawierająca unikalne teksty, odpowiednio sformatowany tekst. Wszystko po to aby wyświetlała się ona prawidłowo użytkownikom ją odwiedzającym.

Google zwraca coraz większą uwagę na samą jakość strony. Dlatego dobrze zoptymalizowana strona jest niezwykle istotna.

Pozycjonowanie zawsze warto zacząć od optymalizacji i skupieniu się na działaniach on-site, a dopiro później na link buldingu.

Sugerujemy unikanie firm, które nie wspominają nic o optymalizacji strony, nie potrzebują dostępów do stron. Są to firmy skupiające się na ilości klientów, od których nie spodziewalibyśmy się dobrych efektów pozycjonowania. Każda wartościowa firma swoje działania rozpocznie od analizy strony i wprowadzenia zmian mających na celu podniesienie pozycji w wyszukiwarce.

Google o SEO
Wikipedia o optymalizacji stron

Autor: Damian Węglarz

Od ponad 6 lat zajmuje się marketingiem Internetowym. Posiadam Certyfikat Partnera Google, ale w działaniach marketingowych nie skupiam się wyłącznie na Google. Do skutecznej reklamy firm wykorzystuje różne narzędzia i źródła. Staram się je łączyć, aby osiągać jeszcze lepsze efekty.