Adwords - reklama w google i nie tylko

Słyszałeś o Adwords ale nie jesteś pewien czym dokładnie jest? Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na jego temat, ten artykuł jest dla Ciebie.

Czym jest Adwords?

Obecnie coraz trudniej jest krótko i zwięźle wytłumaczyć czym dokładnie jest Adwords. Gdy Google uruchomiło to narzędzie w 2000 roku polegało ono na wyświetlaniu reklamy w wyszukiwarce Google.Teraz uważam, że nie jest to właściwie określenie, ponieważ reklamy Adwords możemy spotkać na wielu stronach należących i współpracujących z Google.

Pizza Adwords

Użytkownikom internetu wciąż jednak kojarzą się z linkami sponsorowanymi wyświetlanymi w wyszukiwarce. Są to wyniki wyświetlane nad lub pod wynikami organicznymi z podpisem “reklama” przy linku do strony.
Jeśli nie kojarzysz – wyniki organiczne mają postać bezpłatnych linków do stron internetowych, a o ich kolejności decyduje algorytm Google.

Poza reklamami tekstowymi w Adwords mamy możliwość wyświetlania banerów, reklam produktowych, które pojawiają się na stronach partnerów Google, na Youtube czy w poczcie Gmail. Od momentu powstania, narzędzie jest stale ulepszane i rozwijane.

Dla kogo są reklamy Google?

Reklamy Google są dla każdej firmy. Zarówno duże jak i małe przedsiębiorstwa mogą zdecydować się na korzystanie z tej formy przyciągnięcia klienta.

Reklama AdWords a mała firma lokalna

W Google Adwords istnieje sporo opcji konfiguracji reklam. Jedną z nich jest ograniczony zasięg reklamy. Dzięki ustawieniom lokalizacji możemy wyświetlać reklamy w obszarze jaki nas interesuje. Może być to miasto lub promień od konkretnego miejsca. Dzięki temu dotrzemy do odpowiednich użytkowników i ograniczymy wydatki na reklamę. Takie możliwości konfiguracji pozwalają reklamować się małym przedsiębiorstwom. Przykładowo restauracja może reklamować się w promieniu w jakim dowozi jedzenie. Znacząco ogranicza to ilość wyświetleń reklamy oraz pozwala dotrzeć do zainteresowanych użytkowników.

Jakie są opłaty związane z reklamą Adwords?

Sami decydujemy jaki budżet przeznaczymy, a opłaty pobierane są wyłącznie za kliknięcie w reklamę czyli za przejście użytkownika na naszą stronę internetową.
Spotkałem się z osobami zaczynającymi od 100 zł. Warto jednak wziąć pod uwagę, że dużo zależy od konkurencji. Im jest ona większa tym więcej zapłacimy wejście użytkownika na naszą stronę.

Kiedyś koszt kliknięcia wynosił kilka groszy. Obecnie gdy Adwords jest znaną formą reklamy wynik poniżej 1 zł uznaję za bardzo dobry. Zdarza się, że za kliknięcie trzeba zapłacić kilkanaście a nawet kilkadziesiąt zł. Tak jak wspomniałem, wszystko zależy od konkurencji i wyniku jakości reklamy.
Jeśli firma jest mała i działa lokalnie polecam rozpocząć działania od minimum tysiąca zł.

Jeszcze nie korzystałeś z reklam Google?

Aby zachęcić nowe firmy do przetestowania usługi firma oferuje różne kupony. Może być to kupon, który podnosi twój budżet lub zwrot za wydatki w pierwszym miesiącu. Nawet do 600 zł!

Adwords stał się prawdopodobnie głównym źródłem przychodów Google 😉
Firma jednak nie podaje dokładnych zysków z Adwords.

Autor: Damian Węglarz

Od ponad 6 lat zajmuje się marketingiem Internetowym. Posiadam Certyfikat Partnera Google, ale w działaniach marketingowych nie skupiam się wyłącznie na Google. Do skutecznej reklamy firm wykorzystuje różne narzędzia i źródła. Staram się je łączyć, aby osiągać jeszcze lepsze efekty.